Akaid ve Fıkh, İslam

Allah’ın Varlığına 3 Açıklamalı Delil

evrendeki düzen

Allah’a inanmak için bir çok rasyonel sebep var. Bu makale kısaca Allah’ın varlığını üç basit nedenle açıklayacak.

 

EVRENDEKİ DÜZEN

Dünyamızın düzenine hata bulmak için baktığımızda, su döngüsünden; Dünya’nın güneş etrafındaki hareketine kadar her yerde düzen görürüz. Evrende bulunan düzeni yorumlayan fizikçi Stephan Hawking, alt edici izlenimi şöyle açıklıyor: “Evrendeki düzeni keşfettikçe onun rasyonel kurallarla yönetildiğini bulduk.” [1] Bu gözlem, bilim adamlarının büyük çoğunluğunca paylaşılıyor.

Evren “bilim kuralları” ile yönetildiğinden dolayı bu düzenin nasıl geldiğini sorgulamalıyız. Bu soruya cevap vermenin en etkili yolu sebep-sonuç ilişkisidir. Mesela cep telefonunuzu ele alalım. Telefonunuz camdan, plastikten ve metalden üretildi. Cam; kumdan, plastik; petrolden ve metal de topraktan sağlanıyor. Bir çölde yürüdüğünüzü (yerde yeterince yağ, kum ve metal olan bir çölde) ve oralarda bir yerlerde bir telefon bulduğunuzu hayal edin. Cep telefonunun kendi kendine bir araya geldiğine inanır mıydınız? Güneş ışınlarıyla, esen rüzgarla, yıldırım çarpmalarıyla petrol zeminde kabarcıklar oluşturdu ve kum –metal ikilisiyle birleşince şans eseri yıllar yıllar sonra telefon kendiliğinden bir araya geldi öyle mi?

Hiç kimse böyle bir açıklamaya inanmazdı. Cep telefonu açıkça organize edilmiş bir şekilde bir araya getirilmiş bir şey; yani cep telefonunun bir organizatörünün olduğuna inanmak rasyonel olurdu. Aynı şekilde evrendeki düzene baktığımızda kainatın da bir organizatörü olduğunu söylemek rasyonel değil mi?

Bu “organizatör” en iyi Allah’ın valığı ile tanımlanabilir. Evrendeki düzenin sahibi Allah’tır.

 

EVRENİN BAŞLANGICI

Eğer bir şey daima var olduysa bir yaratıcıya ihtiyacı yoktur. 20. Yüzyılın ilk yarısında bazı fizikçiler evrenin daima var olduğu görüşünü karara bağladılar. Eğer evren daima var olduysa bir yaratıcıya ihtiyacı yoktur.

Ancak kozmolojiye göre evren 14 milyar yıl önce çoğunluk tarafından Big-Bang olarak bilinen kozmik bir olayla başlamıştır.[2]

Gürültülü ve “Bu ses nereden geldi?” diye sorduğunuz bir patlama hayal edin. “Öylesine oldu.” ya da “Hiçbir yerden gelmedi.” cevabı sizi tatmin eder miydi? Tabii ki etmezdi. “Bu gürültülü patlamanın sebebi neydi?” diye sorardınız. Aynı şekilde Big-Bang’in rasyonel olarak inandırıcı bir nedeni olmalı. Şimdi, “Eğer Big Bang’in bir sebebi varsa bu sebebin sebebi nedir?” sorusunu sorabiliriz. O zaman soralım; bu sebebin sebebi nedir? Ve onun sebebi nedir? Onun sebebinin ve onun da sebebinin sebebi nedir? Fakat bu sonsuza gidemez bu yüzden aşağıdaki örnekten dolayı ilk nedende bitmeli:

Hedefini az önce bulmuş ve sığınağına atış izni için yeniden çağrı gönderen bir sniper hayal edin. Sığınaktaki adam, kendi üslerinden izin alacakları için biraz beklemesini söylüyor. Daha üstte olan adam da ondan daha üs olan adamdan izin istiyor. Ve o da onun üstünden. O da onun üstünden .Eğer bu sonsuza kadar giderse sniper hedefi vurabilir mi?

Bariz bir cevapla, hayır, vuramaz. Vurabilmesinin tek yolu, eğer biri ona izin vermişse başka birinin daha iznini istemeden hedefini vurmaktır. O kişi, sniperın hedefini vurmasının tek nedeni olur. Aynı şekilde Big Bang’in de tek nedene ihtiyacı var.

İlk patlamanın, tüm evreni meydana getirdiği için güçlü olduğu aynı zamanda evreni meydana getiren “bilim kurallarına” sebep olduğu için de zeki olduğu sonucuna varabiliriz. Aynı zamanda bu ilk sebep zamansız, yersiz ve maddesel olmalı çünkü yer, zaman ve madde Big-Bang’de başladı. Sonuç olarak sebepsiz var olduğuğu için evren daima vardı.

Tüm bu nitelikler Allah’ın konseptinin temelini oluşturur.

 

İNSAN DOĞASI

Tarih boyunca insanların büyük çoğunluğu Allah’a inandı. Öyle görünüyor ki insan aklında onu inanmaya iten bir şey inşa edilmiş.

Son 10 yılı aşkın bir süredir çocukların Allah’a doğuştan inandığını gösteren şaşırtıcı gerçekler ortaya çıkıyor. Oxford Antropoloji ve Akıl Merkezi’nde araştırmacılık yapan son sınıf öğrencisi Dr. Justin Barrett, son 10 yıldır yapılan bilimsel baskınlık araştırmalarının çocukların beyinlerindeki doğal yaratılışın görünenden daha fazla olduğunu ortaya koyduğunu belirtti. “Usta birinin arkasında olduğu, doğanın dizayn edilmiş bir yer ve yaşamanın bir amacı olduğuna yatkınlık da bu baskınlığın kanıtlarını kapsıyor.” Dedi. Justin Barrett ayrıca “Eğer bir avuç çocuğu bir adaya bıraksak ve kendi başlarına büyüseler, Allah’a inanırlardı.” Dedi. [3] Açık bir ifadeyle, herkes neden Allah’a inanmalı sorusuna, çünkü beyinlerimiz bu şekilde dizayn edilmiş, cevabını verdi. [4] Allah’a inanmamak insan doğasına aykırıdır. Oxford Üniversitesi’nde Din Psikolojisi uzmanı olan gelişim psikoloğu Dr. Olivera Petrovich, Allah’a inanmanın doğal bir şekilde geliştiğini, ateizmin kesinlikle sonradan kazanılan bir pozisyonda olduğunu belirtti.

Peki yaratıcıya olan bu tabii inanç nereden geliyor? Bu doğuştan gelen bir inanç olduğundan, ayrıca yapılan araştırmaların Allah’a olan inancın toplum baskısından bağımsız ve kültür karşıtı olduğunu gösterdiğinden dolayı toplum tarafından öğretiliyor diyemeyiz.

“Allah bu inancı insana yerleştirmiştir.” Demek, bu inancın en iyi açıklamasıdır. Allah’a inanmanın neden mantıklı olduğuna dair 3 bağımsız neden okudunuz. Allah’a inanmak sadece rasyonel değil, aynı zamanda insan doğasının da bir parçası.

 

REFERANSLAR

[1] Antony Flew, There Is a God: How the World’s Most Notorious Atheist Changed His Mind

[2] Derek Raine, An Introduction to Science of Cosmology (Astronomy & Astrophysics)

[3] Justin L. Barrett, Why Would Anyone Believe in God?

[4] http://www.cam.ox.ac.uk/publications-original/why-would-anyone-believe-in-god/

[5] Dr Olivera Petrovich, Childs Theory of World

[6] Justin L. Barrett, Jonathan A. Lanman, The Science of Religious Beliefs

 

 

onereason.org’tan alınarak tarafımızdan Türkçe’ye çevrilmiştir.

Bu İçeriğe Emoji İle Tepki Ver



İlginizi Çekebilecek Diğer İçerikler

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * olarak işaretlendi

Bu HTML etiketlerini ve özniteliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>